PvdA Roze Netwerk op de Cologne Pride

Door Ricardo Brouwer op 9 juli 2018

8 juli jl. was de Christopher Street Day van Cologne Pride. Ons Duitse zusternetwerk SPDqueer van de SPD reed mee met een wagen en nodigde ons uit om aan boord te komen; een uitnodiging waar wij in het kader van internationale solidariteit graag op ingingen!

We kunnen terugkijken op een drukbezochte en positief verlopen parade door de straten van Keulen. Aan boord van de wagen waren onder meer diverse Duitse parlementsleden, de Duitse bondsminister van Familie, Ouderen, Vrouwen en Jongeren Franziska Giffey, Rainbow Rose en de Jusos.

Na de parade, waarbij de hele groep onze Roze Netwerk-zonnebrillen droeg, ging het feest met elkaar nog tot in de late uurtjes door. We kunnen spreken van een geslaagde dag tijdens de PvdA Roze Zomer. Wij nodigen SPDqueer dan ook graag uit om aanwezig te zijn bij onze activiteiten.

Mocht je ons nog willen vergezellen deze zomer dan is dat nog zeker mogelijk. Aanmelden kan via rozenetwerk@pvda.nl.

18 juli kun je met ons Vierdaagseloopster Attje Kuiken aanmoedigen tijdens de Roze Woensdag in Nijmegen28 juli zijn wij in Amsterdam en 15 september kun je ons in Dordrecht vinden met Kirsten van den Hul. En dat is nog niet eens alles. Bekijk de hele agenda hier.

Hieronder een aantal foto’s van de dag. Klik op de foto voor een vergroting.