Zondag 10 december: Roze Netwerk Ledendag in Rotterdam

4 november 2023

Roze Netwerk Ledendag

Zet alvast maar in je agenda; de ledendag van het Roze netwerk. Op deze ledendag hebben we een gesprek met Esther Mirjam Sent, onze partijvoorzitter, en besteden aandacht aan het 20jarig bestaan van ons netwerk met twee van de oprichters, Tijs Broeke en Joyce Hamilton. Tevens wordt op de ledendag ook weer de roze speld uitgereikt voor diegene die zich binnen de PvdA in het bijzonder heeft ingezet voor de lhbtiq+ rechten.

Ledendag 10 december

De ledendag op zondag 10 december is in het PvdA partijkantoor in Rotterdam, dat ligt aan de Willem Smalthof 95. Dichtstbijzijnde tramhalte is de Boezemweg halte. Metrohalte Oostplein is ongeveer 12 minuten lopen, het Centraal station een klein half uur.

De ledendag is van 14.00 tot 16.30 met inloop vanaf 13.30.

Speciale gast is Esther-Mirjam Sent, onze partijvoorzitter.

Na afloop is er uiteraard een borrel waar ook Roze Links, ons collega netwerk van Groen Links, bij aansluit.

• 13.30 inloop
  • 14.00 Formele ledenvergadering met onder andere begroting en verkiezingen van de nieuwe voorzitter
  • 14.30 uitreiking van de Roze Speld voor een PvdA lid dat zich voor de lhbtiq+ zaak verdienstelijk gemaakt heeft, soms tegen grote weerstand in.
  • 14.40 Gesprek met Esther-Mirjam Sent over hoe de lhbtiq+ thema’s er voor staan binnen de PvdA
  • 15.00 Intermezzo met Tijs Broeke en Joyce Hamilton. Zij waren 20 jaar geleden de initiatiefnemers om weer te starten met een regenboognetwerk in de PvdA

Pauze

• 15.30 introductie van Kirsten van den Hul
  • 15.35-16.20 Gesprek over het thema ‘polarisatie over lhbtiq+ thema’s en hoe wij daar als PvdA netwerk mee om moeten gaan’ met Esther-Mirjam Sent, Kirsten van den Hul, Joyce Hamilton, Tijs Broeke, en ook Karin Bijl, onze wethouder in Ede. We vragen ook input van jullie in de zaal.
  • 16.20 Afsluiting door de nieuwe voorzitter.
  • 16.30 Borrel, met Roze Links