De verkiezingen komen eraan!

25 oktober 2023

De campagnekoorts begint al te stijgen in de aanloop naar de verkiezingen voor de Tweede Kamer. Het was dit jaar natuurlijk anders dan andere jaren met de voorbereiding in hartje zomer, terwijl de rest van Nederland op vakantie was. En we doen het dit keer samen met Groen Links. In ons geval een stevige samenwerking met het Groen Links lhbtiq+ netwerk Roze Links.

We hebben als netwerken onze input geleverd op het verkiezingsprogramma. Dit document kwam tot stand met veel meeschrijvers. Door de tijdige input was het programma al heel roze. Daarnaast zijn er nog een behoorlijk aantal amendementen ingediend die allen voldoende steun kregen van de leden. Dankzij positieve pre-adviezen van het partijbestuur werd bij de digitale stemming ook met al onze amendementen ingestemd. Hulde voor allen die hieraan hebben gewerkt.

We hebben verschillende roze kandidaten voorgedragen voor de lijst maar die kregen helaas niet de voorkeur van de commissie waardoor er geen PvdA roze kandidaten op onze gezamenlijke lijst staan. Gelukkig wel drie roze kandidaten bij het Groen Links deel.