Roze Zaterdag Gouda groot succes

Door Ricardo Brouwer op 25 juni 2018

De jaarlijkse Roze Zaterdag vond afgelopen weekend plaats in Gouda. De stad stond de hele dag in het teken van de gelijkheid en acceptatie van de LHBTI-gemeenschap. Deze Roze Zaterdag was het PvdA Roze Netwerk aanwezig, samen met PvdA Gouda en OUT&ABROAD. Onder andere Roze Netwerk-voorzitter Astrid Oosenbrug, fractievoorzitter Mohammed Mohandis van PvdA Gouda en wethouder Rogier Tetteroo waren te vinden bij de Pride Walk, de kleurrijke optocht door het centrum van Gouda die eindigde op de Markt.

Bij aanvang werden we verwelkomd door tegendemonstranten van Civitas Christiana uit Heilig Landstichting. Onder de naam Gezin in Gevaar demonstreerden ze tegen, wat zij noemen, de ‘LHBTI-dictatuur’ en het huwelijk tussen paren van het gelijke geslacht. In plaats van terug te schreeuwen besloot raadslid Sophie Heesen (18) het gesprek aan te gaan met de actievoerders. Wij zijn trots op haar!

Na de Pride Walk, waarbij wij honderden van onze Roze Netwerk-brillen hebben uitgedeeld, ging het feest met elkaar nog tot in de late uurtjes door. We kunnen spreken van een geslaagde dag en een goede aftrap van de PvdA Roze Zomer!

Mocht je ons nog willen vergezellen deze zomer dan is dat nog zeker mogelijk. Aanmelden kan via rozenetwerk@pvda.nl.

18 juli kun je met ons Vierdaagseloopster Attje Kuiken aanmoedigen tijdens de Roze Woensdag in Nijmegen, 28 juli zijn wij in Amsterdam en 15 september kun je ons in Dordrecht vinden met Kirsten van den Hul. En dat is nog niet eens alles. Bekijk de hele agenda hier.

Zie hieronder een aantal foto’s van de dag. Klik op de thumbnail voor een vergroting.