28 oktober 2020

Roze aanloop naar maart 2021

De zomermaanden stonden voor het netwerkbestuur in het teken van de voorbereiding van de Tweede Kamerverkiezingen in maart 2021.

Er is een oproep aan de leden geweest om met onderwerpen voor het verkiezingsprogramma te komen. Daarnaast is er een online bijeenkomst geweest met Tweede Kamerleden Attje Kuiken en Kirsten van de Hul over het programma. Alle inbreng hebben wij samen gebracht in een stuk dat wij afgestemd hebben met Tweede Kamerleden Attje Kuiken en Kirsten van de Hul. Naar aanleiding van onze inbreng hebben uitgebreid gesproken met de programmacommissie over de achtergrond van onze voorstellen. Je kunt de inbreng van ons netwerk hier lezen.

In aanloop naar de procedure om te komen tot een kandidatenlijst voor de Tweede Kamer heeft het Netwerkbestuur een bijeenkomst gehad met de kandidaatstellingscommissie. Wij zijn gevraagd kandidaten actief te benaderen, en dat hebben we ook gedaan. Onze richtlijn hierbij waren de voorwaarden die wij geformuleerd hebben voor de steun van het Netwerkbestuur (klik hier).
Kandidaat-leden die ons benaderd hebben voor een ondersteuningsverklaring en die voldeden aan deze voorwaarden hebben we een ondersteuningsbrief gestuurd. Het spreekt voor zich dat de vertrouwelijkheid van de procedure ook door ons in acht genomen wordt. Wij zijn benieuwd naar het voorstel van de commissie en hopen op een diverse lijst.