PvdA Roze Zomer strijkt neer in Dordrecht

Door Ricardo Brouwer op 15 september 2018

Op zaterdag 15 september 2018 vond de Dordrecht Pride plaats. In Dordrecht zijn het afgelopen jaar meerdere incidenten geweest wat betreft geweld tegen LHBTI’s. Dat vinden wij onacceptabel.

Samen met Kamerlid Kirsten van den Hul en Europarlementariër Paul Tang liepen we met onder andere Inge Stevens, Herman van der Plas en Alexander Jansen van PvdA Dordrecht mee in de Pride Walk en waren we aanwezig in onze stand die we samen met GroenLinks Dordrecht en SP Dordrecht hadden op de Roze Lifestylemarkt. Ook Co Engberts, de fractievoorzitter van PvdA Rotterdam was erbij.

De Pride Walk werd afgesloten met inspirerende speeches door Dordtenaren die rechts uit het hart kwamen. Inwoners die onderdeel zijn van de LHBTI-gemeenschap of er dichtbij staan en geraakt zijn door het geweld afgelopen jaar. Wij vinden het belangrijk om zij aan zij met hen te staan en hebben dit dat ook met veel plezier en strijdbaarheid gedaan.

Hieronder een aantal foto’s van de dag. Klik op de foto voor een vergroting.